Kapcsolat

Gaming

A BioWare felfedte a Mass Effect: Legendary Edition számottevő változtatásait az eredeti trilógiához képest

A különbség igencsak szembetűnőre sikeredett.

blank

blank

A BioWare még tavaly novemberben jelentette be, hogy nekilát kipofozni klasszikussá avanzsált sci-fi szériáját, a Mass Effect első három epizódját, mely idén májusban meg is fog jelenni Mass Effect: Legendary Edition címmel. Akkor egy igen látványos trailert is kaptunk a bejelentés mellé, míg februárban további két videó és fénykép is érkezett, ami csak tovább fokozta az érdeklődést. A stúdió pedig ezt látva úgy gondolta, ideje felfedni az új kiadás újdonságait.

A három Mass Effect közül egyértelműen az első esett át a legnagyobb ráncfelvarráson, bár azért a másik kettőnek sincs miért szégyenkeznie. De menjünk szépen sorban. A harcrendszert illetően a fejlesztők jelentősen feljavították a célzókamera (ADS) kameranézetét, hogy a játékosok minél nagyobb százalékban tudják bevinni a találatot. Emelték a képességek szintjét is, amire a legjobb példa talán az ”Immunity” készség, mely most egy erőteljes, rövid ideig tartó védelmi buffot biztosít a korlátlan ideig tartó kisebb változat helyett. De érdemes megemlíteni magát a főhőst, Shepardöt is, aki immár sprintelni is tudni fog, illetve hogy a közelharci támadások mostantól gombnyomásra lépnek érvénybe, nem pedig automatikusan az ellenség közelsége alapján. Na is ott van a fegyverek célzópontossága és kezelhetősége is, ami ugyancsak jelentős javuláson esett át, ennek köszönhetően pedig minden ellenfél kiiktatható fejlövés által is. Ami pedig a főellenfeleket illeti, néhányat közülük szintén módosítottak kicsit, hogy igazságosabb legyen a párviadal ellenük, de mégis kihívást jelentsen.

blank

Persze a Mass Effectet nem csupán a lövöldözésért, de magáért a játékmenetéért is szeretjük, ezen a téren a Bioware szintén odatette magát a Legendary Editionnél: a noveriai helyszínét kissé szűkebbre szabták, bővítették az inventoryt, amit mellesleg egyfajta “válogató funkcióval” is elláttak, a csapatunkat pedig mostantól egyenként is irányíthatóvá tették, ahogy azt a második és harmadik részében megszokhattuk. Továbbá növelték a fedezékek számát, ahová/ahonnan sokkal könnyebben tudunk be -és kivonulni, valamint a tapasztalati pontrendszert is átalakították, miáltal nem lesz olyan nehéz pár lépcsőfokkal feljebb ugrani. A Mass Effect 2-ben pedig növelték a beszerezhető lőszerek számát, ami különösen a mesterlövészpuska használatakor válik majd előnyünkre.

Természetesen nem maradt ki a jóból az első Mass Effectben látott, azóta mondhatni ikonikussá vált jármű, az M-35 Mako sem. Az eredeti játékban az autó fizikai hangolása korántsem volt megfelelő, aminek köszönhetően időnként ellenőrizhetetlenné vált, ám ennek most vége. Ezenkívül továbbfejlesztették a kameravezérlést, a pajzsok gyorsabban töltődnek fel, illetve új hajtóműveket is beépítettek, amelyek lehűlése külön funkcionál az ugrógépektől. A legszembetűnőbb változtatás viszont az, hogy az XP büntetést megszüntették, valamint a lávával való érintkezés már nem eredményez azonnali Mission Failure-t, hanem ”csupán” sérülést okoz.

blank

A BioWare ezek mellett arra is figyelt, hogy jobban összhangba hozza a trilógiát, persze úgy, hogy hogy megmaradjanak az epizódok egyediségei. Ennek része többek közt, hogy a karakteralkotóban egységesítették Shepard testreszabási lehetőségeit, sőt néhány új lehetőséggel is megspékelták azt. Ugyanakkor a trófeák tekintetében is történt változás, új darabok kerültek a trilógiába, a feleslegessé váltakat pedig eltávolították. Ezeken kívül integrálták a DLC-s fegyver -és páncélcsomagokat, egységesült a mentési rendszer, és a karakterek hangja is nagyot változott az eredetihez képest. És a végére a nagy(?) durranás: a Dark Horse kiadó Mass Effect: Genesis című képregénye is bekerült a Legendary Editionbe, méghozzá a második és harmadik rész elé, mint egyfajta opcionális élményfokozó.

Végül, de nem utolsósorban ejtsünk szót a Galaxy at War-ról is, amelyet szintén picit jobban kiegyensúlyozottá tettek. Fejlődött az ME2 Paragon-Renegade rendszere, amitől ugyan a központi konfliktusnak számító Reaper-háború ugyanolyan kihívás lesz, mint ezelőtt volt, amire csak ráerősít az, hogy a BioWare az Extended Cutban látott zárlatból indult ki a Legendary Editiont illetően.

Ezen összeállítással persze csak a felszínt kapargattuk, hiszen rengeteg minden vár még ránk a játékban, aki kíváncsi a teljes listára, az a PlayStation Blogon megtalálja.

A Mass Effect: Legendary Edition május 14-én jelenik meg PC-re és konzolokra.


Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak