Kapcsolat

Gaming

A csúcson zárta a pénzügyi évet a Ubisoft az Assassin’s Creed Valhallának (is) köszönhetően

Megtérült a befektetés – ezúttal is.

blank

blank

A francia Ubisoft mostanában igencsak beférkőzött Fortuna istenasszony kegyeibe, hiszen azok után, hogy esélyt kaptak egy saját Star Wars játék fejlesztésére, a financiális dolgaik is remekül alakultak. A stúdió ugyanis bejelentette, hogy a március 31-én zárult pénzügyi évet effektíve a csúcson zárta, hiszen majd’ minden tekintetben rekordot könyvelhetett el. Mindez nagyban az Assassin’s Creed Valhallának (is) köszönhetően, a tavaly novemberben megjelent program ugyanis szintén nagyot ment, ami a franchise 2007 óta íródó történetében szintén kisebbfajta mérföldkőnek számít.

A Gamespot beszámolója szerint a Ubisoft játékaival a mögöttünk hagyott pénzügyi évben 141 millióan játszottak az összes konzolon és PC-n, ami 20%-os növekedést jelent a tavalyi esztendőhöz képest, ami új csúcs a stúdió történetében. Még ennél is jobban teljesített viszont az Assassin’s Creed-sorozat, amelynek bevételei 50%-al emelkedtek az eddigi első helyezett 2012-2013-as pénzügyi időszakhoz képest (ami egyébként szintén rekord teljesítmény). Ami a többi játékot illeti, a Ubisoft szerint a Just Dance “látványos növekedést” ért el, míg a Rainbow Six Siege “kétszámjegyű játékosszám növekedést” produkált. Az Assassin’s Creed mellett a másik jól teljesítő franchise a The Divison volt, a Ubisoft 40 millió új játékost tudott vele meghódítani, nem csoda hát, hogy továbbra is terveznek vele, és érkezik a free-to-play The Divison: Heartland című spin-off, valamint egy mobilos játék, egy új regény, sőt még egy mozifilm is gazdagítani fogja a játék történelmét. De az előző pénzügyi év egyik legnagyobb durranása az Immortals: Fenyx Rising volt (ősszel érkezik a képregényes változat), amelyet a stúdió “játékos-kedvencnek” nevezett, eladásiról pedig azt mondta, hogy szilárd, és folyamatosan viszik.

Mindent összevetve a Ubisoft 2,223 milliárd eurót keresett az előző pénzügyi évben, ami 39,4%-os növekedés a múlt esztendőhöz képest. A mikrotranzakciókból pedig 780 millió folyt be, ami 11%-os többletet jelent. Ennek ellenére a Ubisoft mégis egy kis stratégiaváltást fog eszközölni: a stúdió innentől kezdve nagyobb hangsúlyt fog fektetni a free-to-play címekre, amik tripla-A minőségűek lesznek. Frederick Duguet, a stúdió pénzügyekért felelős vezetője elmondta, hogy a vállalat arra koncentrál, hogy évente 3-4 prémium játékot adjon ki, viszont ez szerintük már “nem megfelelő jelzés” a Ubisoft értékteremtési dinamikájáról. Ám véleményünk szerint amíg így fog folyni a pénzcsap, ez vajmi keveseket fog érdekelni.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak