Kapcsolat

Gaming

A Dead Space Remake nélkülözni fogja a franchise egyik legmegosztóbb elemét

Most már biztos, hogy az űr újfent holttá válik az EA zászlaja alatt.

blank

blank

Ami egy hónapja még pletyka volt, mostanra valósággá vált: az Electronic Arts a július 22-én megtartott EA Play Live keretén belül hivatalosan is bejelentette a Dead Space Remake-et. Az eredetileg 2008-ban útjára indult sci-fi-horror játék újragondolt változatát az értesüléseknek megfelelően a Motive Studios (Star Wars Sqadrons) fejleszti, és az ugyan még nem derült ki, hogy valóban egy Resident Evil-inspirálta utazásra indulhatunk-e a holt űrbe, az viszont igen, hogy a program minden kétséget kizáróan nélkülözni fogja a franchise egyik legmegosztóbb elemét, a 2013-as harmadik részben bevezetett mikrotranzakciókat.

Minderről a Dead Space Remake vezető producere, Phil Ducharme beszélt egy, az amerikai IGN-nek adott interjújában, ahol elmondta, a Motive Studiosnál úgy akarják összerakni az új fejezetet, hogy megkeresik azokat a dolgokat, amelyek visszailleszthetőek a korábbi részekből, ugyanakkor az elkövetett hibákat is próbálják megtalálni és tanulni belőlük. Ebbe a kategóriába tartozik a mikrotranzakciók esete is, amelyekről Ducharme kijelentette, hogy nem lesznek benne a játékban, sőt, a fejlesztés során úgy fognak eljárni, hogy még a megjelenés után se lehessen azokat hozzáadni a Dead Space Remake világához. Utóbbit azért fontos kiemelni, mivel a közelmúltban volt olyan program (például a Call of Duty Black Ops 4), amelyben utólagosan bukkantak fel a mikrotranzakciók. Az pedig köztudott, hogy az EA szívesen szórakozik ezzel a lehetőséggel, és építi bele olyan játékokba, amelyeknek abszolúte nincs rá szükségük. Ugyanakkor az is igaz, hogy a kiadót sikerült jobb belátásra bírni az egyjátékos-módú IP-k esetében, hiszen a 2019-ben megjelent Star Wars Jedi: Fallen Order nélkülözött mindenféle mikrotranzakciót.

A nyolc évvel ezelőtti Dead Space 3 viszont még bőven tartalmazott ilyeneket, amelyek jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy ez a fejezet legyen a trilógia legkevésbé kedvelt darabja. Persze a hanyatlás nem csak ennek tudható be, mindenesetre jó lesz látni, hogyan támad fel hamvaiból a franchise, ami Ducharme elmondása szerint nagyrészt az első részen fog alapulni, de azért a folytatásokban bevezetett új mechanikák (mint például a középső darab zérógravitációs szakaszai) is felbukkannak majd benne.

A Dead Space Remake PC-re, Xbox Series S/X-re és PlayStation 5-re fog megjelenni, ám hogy mikor, arról egyelőre nincs információ.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon, valamint ha érdemesned látod, támogasd munkánkat Patreonon, hogy fejlődni tudjunk!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak