Kapcsolat

Gaming

A Dragon Age 2 írója elárulta, mi mindenen változtatna, ha elkészíthetné a saját Dragon Age 2 “Snyder vágását”

Snyder’s Cut helyett Gaider’s Cut.

blank

blank

Van olyan, hogy az ember tudja, hogy amit csinál, az rossz és értelmetlen, mégsem emel szót ellene. Legtöbbször azért, mert ezzel az állását, egyszersmind a megélhetését tenné kockára, így jobbnak látja, ha csendben végzi a rászabott dolgát. Ha viszont elkerül az adott helyről, úgy érzi, már nyíltan beszélhet a korábban történtekről. Nyilván valami hasonlót érzett a Dragon Age 2 írója, David Gaider is, aki a minap Twitteren árulta el, mi mindenen változtatna a megjelenése után igencsak megosztóra sikerült játékban, emellett annak elkészültéről is leplezetlen őszinteséggel mesélt el néhány dolgot – hívta fel rá a figyelmünket a PC Gamer.

Utóbbi kapcsán Gaider elárulta, hogy neki és írócsapatának szó szerint sebtiben kellett papírra vetniük a Dragon Age 2 történetét. Ezáltal sem egy második változat elkészítésére, sem a már meglévő cselekmény átnézésére nem volt idejük, mivel még abban sem lehettek biztosak, hogy egyáltalán készen lesznek az igen szűkre szabott határidőre. A szakember elmondta továbbá, hogy a Dragon Age 2 tipikusan az a játék volt, melynél a kitűzött célok állandóan változtak, és még olyan dolgok is a vágószoba padlóján végezték, amelyeken épp munkálkodtak a határidőhöz közeli időszakban. Gaider a kaotikus állapotokat azzal a példával illusztrálta, hogy a játékban szereplő egyik fontosabb karakternek, Orsinionak írnia kellett egy olyan dialógust, amivel megmagyarázza, hogy az miért fordul a játékos ellen akkor is, ha vele vállvetve harcol, és mint kiderült, erre egy kivágott harcjelenet miatt volt szükség, és időhiányban már nem volt rá esély, hogy ehhez igazítsák a további cselekményt. Az író szerint ennek ellenére a Dragon Age 2 egy fantasztikus program, amely csupán azért készült el, hogy betöltsön egy kisebb űrt a megjelenési naptárban, arról pedig a BioWare illetékesei hallani sem akartak, hogy több időt szánjanak a projektre. Sőt, ha úgy vesszük, még jól is jártunk hiszen a játék eredetileg kiegészítőnek készült, szóval örülhetünk neki, hogy végül egy teljes értékű programot kaptunk, ami a sok finomhangolás miatt tán még ezt a szintet sem ütötte volna meg Gaider szerint.

A szakember ezek után azt is elárulta követőinek, hogy ha tehetné, pontosan min változtatna a játékban, annak érdekében, hogy picit jobb benyomást keltsen. Első körben Kirkwall-ból egy sokkal nagyobb és zsúfoltabb várost fabrikálna, amely tele lenne élettel, a mágusok számát viszont lecsökkentené. Aztán az Act 3-ban látható összecsapást a mágusok és a templomosok között is jobban felvezetné, hogy ne derült égből villámcsapásként érje a játékosokat, és természetesen az említett Orsinio-féle malőrt is kiküszöbölné. Emellett beletenne egy olyan opciót, amellyel romantikus kapcsolatra léphetnénk Varick-kel, valamint hogy a fináléban ne kelljen feltétlenül oldalt választani, és hogy az éjfattyak rohama előtt eltölthessünk egy kis időt Bethany-val és Carverrel. Gaider viszont nem csak adna, hanem el is venne: konkrétan azt a részt ollózná ki a programból, amelyben Meredith megkaparintja azt a bizonyos bálványt. A szakember elmondta továbbá, hogy kizárólag egy ütközet kedvéért íratták meg vele ezt a jelenetet, de saját bevallása szerint nincs vele kibékülve, mivel szerinte elrontja a templomosok és a mágusok között feszülő ellentétet.

blank

Azt nem tudni, hogy ha mindezekkel a repertoárban tényleg jobb lenne-e a Dragon Age 2, de mivel Gaider íróként belelátott a dolgokba, véleményünk szerint hihetünk neki. A szakember egyébként már nem dolgozik a BioWare-nél, 2016-ban lépett ki, azóta pedig Liam Eslerrel közösen stúdiót alapított.

A Dragon Age 2 eredetileg 2011-ben jelent meg PC-re, Xbox 360-ra és Mac OS-re, a számozás nélküli, Inquisition alcímet kapó folytatás pedig 2014-ben követte. Időközben pedig már a játék negyedik része is készülőben van, amihez egy rövidke kedvcsinálót is kiadtak, a történetet illetően pedig akad néhány elképzelés a tarsolyunkban.


Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak