Kapcsolat

Gaming

A Microsoft is kritikába foglalta a konkurens Sony minden díjat bezsebelő játékát

Akkor itt az ideje miből ötletet meríteni…

blank

blank

A tavalyi évre ugyan nagyban rányomta bélyegét a világban tomboló koronavírus-járvány, arról azonban hajlamosak vagyunk megfeledkezni, hogy gaming fronton 2020, ha sok esetben is vegyes szájízűre sikeredett, ám összességében nagyon erős év volt − talán a legerősebb 2007 óta. És nemcsak az újgenerációs konzolok debütálása, de a játékmegjelenések okán is: kaptunk többek közt egy Resident Evil 3 Remake-et, ami bár a 2019-es Resident Evil 2 egy DLC-jének tűnt, mintsem egy teljesértékű Resi-játéknak, ettől függetlenül azonban korrekt újrahangszerelésnek mondható. Érkezett továbbá egy Doom Eternal, egy FINAL FANTASY VII Remake, egy Ghost of Tsushima, egy új Pókember a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales képében, és egy komplett bosszúállókos játék, a Marvel’s Avengers. Folytatást kapott ugyanakkor a nagysikerű, 2015-ös Ori and the Blind Forest, kirántották a Demon’s Souls-t a klasszikust követő Soulsborne játékok árnyékából, a Cyberpunk 2077-ről, no meg a The Last of Us Part 2-ről már nem is beszélve.

Ez utóbbi mind pénzügyi szempontból nézve messze túlszárnyalta elődjét, nem mellesleg minden eddigi díjazottnál több trófeát hozott a készítő Naughty Dog vitrinjébe. Az elismerés pedig teljesen jogos volt, és ezt nem pusztán a játékosok, de mint kiderült, a nagy konkurens, a Microsoft is tanúsítja – derült ki egy napvilágra került dokumentumból.

blank
A kérdéses kritika

A szóban forgó irományt természetesen ezúttal sem jókedvükből hozták nyilvánosságra az illetékesek, hanem annak a pernek a folyamányaként, amelyet az Epic Games indított a Microsoft (és a Google) ellen (ugyanezen tárgyaláson derült ki az is a minap, hogy mennyit költött az Epic Games Store az ingyenes játékokra az első kilenc hónapban). A kritikát a GGPD Portfolio nevű csapat fogalmazta meg, akiknek véleménye a már-már kultstátuszba emelkedett játék második részéről jószerével csak pozitívumot tartalmaz. Leírják például, hogy a The Last of Us Part II kitaposta azt az ösvényt, amelyen a konzolok újgenerációjába lépve haladniuk kell, és a program vizuális minősége és részletgazdagsága kategóriája legjobbja, az átfogó prezentáció pedig jelentősen meghaladja mindazt, amit más stúdiók eddig konzolokon vagy PC-n produkáltak. Emellett arról is szót ejtenek, hogy rendkívüli módon megdöbbentette őket (jó értelemben) a második epizód látványvilága, ami ritkán fordul elő manapság, valamint az is lenyűgözte őket, hogy a TLUP 2-ben két különálló karaktert irányíthatunk, akiknek különböző szövetségeseik vannak, és más-más helyen ténykednek, illetve hogy az évekre visszanyúló flashback-ek a cselekmény szerves részét képezik.

A GGPD “szakijai” a The Last of Us Part II “sétálószimulátorokra” hajazó jeleneteitől is el voltak ragadtatva, elmondásuk szerint ugyanis ezen elemek nem biztos, hogy azok, amelyekre sok játékos számított, de mindettől függetlenül jól sikerültek, és megmutatták, hogy a többi játéknak, különösen a tisztán történetmesélő kalandjátékoknak milyen jellegű párbeszédre, prezentációra és színészi játékra kellene törekedniük. Ezután még azt is kiemelik, hogy a játékosoknak nincs meg azon képessége, hogy behatással legyenek a történésekre, ami sokuknak egyfajta átokként ér fel, ugyanakkor nem minden videojátéknak kell így viselkednie, szóval ez is egyfajta jó pontként fogható fel. Akadt azért kritizálnivaló is, a csapat szerint a második rész harcrendszere ugyan némileg fejlődött az első részhez képest, de még mindig nem az igazi. Véleményük szerint a Naughty Dognak a lövöldözésen van még mit csiszolnia, mivel az sem itt, sem pedig korábbi játékaikban nem üti meg a kívánt mércét. Szerencsére a programban nem ez, hanem a lopakodás áll a középpontban, így a gyenge fegyverhasználati kivitelezés illeszkedik a The Last of Us Part II témájához. A dokumentum végén viszont megjegyzik, hogy összességében imádták a játékot, nagyon jól érezték magukat a világában, és azon kapták magukat, hogy még a kontroller letétele után órákkal is a történeten és a karaktereken merengenek.

A Microsoftnak tehát igencsak jó véleménye volt a The Last of Us második részéről, még úgyis, hogy kizárólag PlayStation 4-re jelent meg. Azt a kis apróságot a lövöldözést illetően pedig remélhetőleg kiküszöbölik a harmadik részben, amelynek a vázlata már megvan, de még ülnek rajta. Addig azt javasoljuk, vegyétek elő újra az első, és/vagy a második részt (mi is ezt tettük, a kritikát itt találjátok) és vessétek bele magatokat ebbe a lélegzetelállítóan izgalmas történetbe sokadszorra is.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak