Kapcsolat
blank

Minden érdemi ifnormáció, amit az Assassin’s Creed Valhalláról eddig tudunk

Korábban is lehetett hallani pletykákat, hogy a következő Assassin’s Creed a skandináv népre fókuszál majd, ám akkor még az a szóbeszéd járta, hogy a játék Ragnarok alcímmel érkezik. Később az előbbit látszott alátámasztani egy a The Division 2-ben megjelent poszter is, amin egy kapucnis alak és egy Valhalla felirat látható. Végül megtörtént amire vártunk: a Ubisoft egyszer s mindenkorra véget vetett a találgatásoknak, és egy Bosslogic-kel közös livestreamben leplezte le a széria következő darabját. A streamben azt követhettük nyomon, hogy az ausztrál művész miként festi meg a játék első artworkjét, amiből kiderült, hogy a következő Assassin’s Creed valóban a viking érában játszódik, végeredményképpen pedig arra is fény derült, hogy a játék alcíme Valhalla lesz, ahogy az a The Division 2-ben talált poszteren is szerepelt. A fejlesztők azóta elárulták, hogy az nem utalásképpen került a játékba, csupán egy puszta egybeesés volt – mindenesetre bejött.

blank

Egy nappal a leleplezést követve pedig befutott a játék első CGI előzetese is, amivel párhuzamosan több érdekes információt is elárultak a fejlesztők a játékkal kapcsolatosan.

Lakoma az istenekkel

Valhalla sztorija a 9. században játszódik, az eseményeket pedig egy Eivor nevű norvég jarl bőrébe bújva követhetjük nyomon. Természetesen ahogy az Odyssey-ben, úgy itt is mi határozhatjuk majd meg a karakterünk nemét, ám ezúttal már lehetőségünk lesz testre is szabni a külsejét. A történet 870-ben indít, amikor is a helyi jarlok úgy határoznak, népünk nem maradhat tovább Norvégiában, ezért a fagyos északi vizeken indulunk el, hogy új otthont találjunk idegen földeken. Így jutunk el a szászok birodalmáig, ám a letelepedés nem a tervek szerint alakul: az angolszász népek nem adják egykönnyen a földjeiket, nem mellesleg érkezésünkkor más viking seregek fosztogatják falvaikat és városaikat. A népünk konfliktusba keveredik az angolokkal és a vikingekkel egyaránt, és többek közt olyan ellenlábasokkal találjuk szemben magunkat, mint a (leleplező előzetesben is feltűnő) wessexi király, Nagy Alfréd. Természetesen a hataloméhes királyon kívül más történelmi személyek is feltűnnek majd a játékban, de hogy kik, az egyelőre nem tudható.

blank

Ubisoft Montreal azt azért elárulta még a sztori kapcsán, hogy bár a skandináv mitológia fontos szerepet kap, a korszakot azonban teljesen új megközelítésből szeretnék bemutatni. Egy sokkal emberközelibb cselekményre kell számítanunk, mint az előző részekben, továbbá nem feltétlenül fehérben és feketében kell elképzelnünk a történetet. A vikingek nem csak ordítozó barbár népek lesznek, akik csak harcolni és fosztogatni akarnak, ahogyan az angolok sem a gonosz megtestesülései. A sztori központi eleme az otthonteremtés és annak védelme lesz (a vikingek és az angolok oldaláról egyaránt), az asszaszinok és a templomosok örökös viaskodásába pedig csak menet közben, mellékesen csöppenünk bele.

Miért minden nap hajnalban útra kelnek…

Az előző két Assassin’s Creed-játéhoz hasonlóan itt is egy hatalmas, szabadon bejárható területet kapunk, ami Norvégiától az Északi-tengeren át egészen Anglia négy királyságáig (Wessex, Kelet-Anglia, Northumbria, Mercia) terjed. Ugyanakkor az egyik legnagyobb és egyben logfontosabb újítás a játékban, hogy megjelenik az otthon: ez először egy táborhelyet, idővel települést, végül egy városkát jelent, amit mi menedzsmentelünk. Telephelyünkön olyan építményeket állíthatunk fel, mint a barakk (a lakosság novelésére), a kovácsműhely (a fegyvereink és hajóink fejlesztésére), vagy a tetováló kunyhó (karakterünk kozmetikázása), ráadásul populációnk fejlődése befolyásolja a körülöttünk zajló történéseket is. Azonfelül a fejlesztők nagy hangsúlyt fektettek a politikára, ami nemcsak közéleti döntéseink alapján alakul majd, hanem részben karakterünk személyiségéből fakadóan, amit pedig mindennemű döntéseink határoznak meg.

Kapcsolódó: Háromrészes képregénysorozatból ismerhetjük meg az Assassin’s Creed Valhalla előzményeit

Eivor megalkotására a készítők különösen büszkék: a párbeszédeknél ezúttal is lesznek választási lehetőségek, ám ezeket a döntéseinket többféle hangvételben hozhatjuk meg. Eivor például jó humorérzékkel rendelkezik, de akár vérben forgó szemű gyilkológépbe és átmehet, ha úgy határozunk. Karakterünk vérmérsékletétől függően köthetünk szövetségeket más népekkel, vagy rombolhatjuk szét azokat – például házasságkötéssel.

blank

Ami pedig a játékmenetet illeti, senkit ne tévesszen meg a hatalmas játszótér. A viking nép módjára ugyan nagy szerepet kap szárazföldi, illetve teengeri felfedezés, ám nem kovályoghatunk el a történettől oly mód, ahogy az Originsben és az Odysseyben, a központi helyszín az otthonunk lesz, ahová rendszeresen visszatérünk. De persze lehetőségünk lesz hajóportyákra indulni, és szabadon felfedezhetjük a szászok földjét is. A vizeken visszatérnek az erődök, hajónk pedig nagyjából ugyanúgy fejleszthető lesz, ahogy a Black Flagben és a Rogueban, csak éppen vikinges köntösben. Azonfelül a fejlesztők a szárazföldi harcot is továbbgondolták: többféle harcmodorra lesz lehetőségünk, például Eivor immáron egyszerre két különböző fegyvert is forgathat a kezeiben, de az előző rész után a pajzsharc is visszatér, az ígéretek szerint pedig ellenfél típusból is nagyjából kéttucatra lehet számítanunk. Természetesen ismét lesz ”sólyom drónunk” is, csak éppen holló formájában, az elmondottak alpján pedig ez a játékelem szintén több újításon esett át, aminek köszönhetően izgalmasabbá válik a felfedezés – hogy pontosan miről van szó, azt nem árulták el a készítők.

Korábban többször is felmerült a kérdés, hogy a következő Assassin’s Creedben visszatér-e a rég látott multiplayert, esetleg kooperatív játékmód? Multiplayert ugyan nem kapunk, ám az egyszemélyes kampányt sok online funkcióval vértezték fel a készítők. Például ilyen a városvezetésbe integrált „custom raider share”, aminek a lényege, hogy népünk harcosait elküldhetjük, hogy más játékosok seregéhez csatlakozzanak, mint zsoldosok, és pénzt termeljenek városunknak. Természetesen ez visszafelé is működik, tehát némi pénz fejében felbérelhetjük más játékosok harcosait, hogy csatlakozzanak a seregünkhöz.

blank

Ami pedig a modern kori szálat illeti, ismét az előző részekből megismert Layla Hassan történetét követhetjük nyomon, de ezúttal már játékmenetet is kapunk a karakterrel. Ez már csak azért is érdekes, mert a karakter története elég érdekes fordulatot vett az Odyssey utolsó DLC-jében, ami miatt – vélhetőleg – több érdemi információt is megtudhatunk majd a Valhallában az Első Civilizáióról is.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak