Kapcsolat

Gaming

Az EA Motive megmutatta a Dead Space Remake-et, és egész ígéretesnek tűnik

Úgy tűnik, ez a remake tényleg remek lesz.

blank

blank

Kedden délelőtt mi is beszámoltunk róla, hogy a Dead Space Remake fejlesztése felett bábáskodó EA Motive egy élő livestream keretében enged nekünk mélyebb bepillantást a játék rejtelmeibe. Nos, az ígéret szép szó alapon a montreali stúdió így is tett, és ugyan a játékmenet nem került fókuszba (mivel a fejlesztés még eléggé gyerekcipőben jár), azért jó pár fontos információ látott napvilágot, amik alapján nagyon úgy tűnik, hogy Isaac Clarke újradefiniált története egész ígéretesnek tűnik.

Az előadás során Philippe Ducharme producer és Roman Campos-Oriola osztották meg velünk a Dead Space Remake-kel kapcsolatos tudnivalókat, amik közül talán az a legfontosabb, hogy Isaac végre beszélni fog, szinkronhangja pedig ugyanaz a Gunnar Wright lesz, aki a második és harmadik részben is ellátta ezt a feladatot. A két szakember azzal indokolta a döntést, hogy ezzel jobban elmélyítsék Isaac-et, és magát a sztorit, ugyanakkor az űrhajómérnökből nem lesz egy szószátyár alkat: kizárólag akkor fog megszólalni, ha beszélnek hozzá, vagy ha a helyzet mindenképpen úgy kívánja. Ennek hála Nicole Brennan, Isaac barátnőjének sorsáról is többet megtudhatunk majd.

Az EA Motive szakemberei emellett arról is beszéltek, hogy az Ishimura rémségeinek hatástalanításánál jól bevált csonkolás is kapott egy kis ráncfelvarrást. Ennek leglényegibb pontja, hogy a Dead Space Remake esetében figyelnünk kell arra, hogy a szörnyeket ugyanazon a ponton sebezzük meg, különben nem fogunk előre haladni. Ehhez kapcsolódik az úgynevezett „peeling” (hámozás) is, ami annyit takar, hogy ellenfeleinkről egymás után, sorjában esnek le a testrészek, ahogyan bevisszük a találatokat. Ezenkívül a fegyvereket is újrakalibrálják, hogy azok látványosabb sérüléseket okozzanak a nekromorfoknak, és mindegyiknek más hatása legyen a különböző típusú ellenfelekre: lemarhatjuk róluk a húst, felfedve a csontokat, még mielőtt teljesen lekaszálnánk a végtagokat – ilyen módon egyértelmű visszajelzést kapunk, hogy melyik fegyver mennyire hatásos az adott helyzetben. Plusz az EA Motive-nál arra is igyekeznek ügyelni, hogy az összes szörny reakciója változatos legyen sérülésének függvényében, és a Dead Space 2.-höz hasonlóan feltűzhetjük őket a falra, ha úgy tartja kedvünk.

És ha már Dead Space 2., újabb hasonlóság lesz, hogy az antigravitációs helységekben már 360 fokban nézelődhetünk, ami bizony újabb meglepetésekkel fog szolgálni, hiszen a készítők beépítettek néhány plusz szobát, ahol eddig fel nem tárt titkok is várhatnak ránk. Ami a technikai oldalt illeti, Ducharme és Campos-Oriola megmutattak néhány atmoszférikus szépítést (új füst- és fényeffekteket), illetve a játékmeneti változások is szóba kerültek. Az ígéretek szerint vágások és töltőképernyők ( na meg mikrotranzakciók) nélkül élvezhetjük majd a Dead Space Remake-et, aminek a története ugyan változatlan marad, de a fejlesztők azon lesznek, hogy jobban összekössék a folytatások és a könyvek univerzumával.

blank
Fenn a régi, lenn az új.

Ezek alapján tehát tényleg ígéretes programnak ígérkezik a Dead Space Remake, amelynek megjelenése az előadás során nem került szóba (van, aki szerint jövő ősszel várható), de ez vélhetően a még kezdetleges fejlesztési szakasznak köszönhető. Az azonban biztos, hogy a 2008-as elődjéhez hasonlóan PC-re, és konzolokra fog megjelenni.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon, valamint ha érdemesned látod, támogasd munkánkat Patreonon, hogy fejlődni tudjunk!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak