Kapcsolat

Film

Már bűnbakot is sikerült találni, amiért csökkent a Fekete Özvegy mozis bevétele

A mozitulajok céhe egyértelműen a streaminges megjelenést hibáztatja.

blank

blank

A 2020-as esztendő rengeteg szempontból rendhagyóra sikeredett, többek közt amiatt, hogy egyetlenegy Marvel-filmet sem láthattunk a mozikban (amin ugye nincs mit csodálkozni, hiszen a koronavírus alaposan átírta a különfajta forgatókönyveket). A kihagyás azért is lehetett talán picit fájó, mert a Végtelen-saga után teljesen új történetfolyam veszi kezdetét, amelynek nyitódarabjaként egy régi ismerős, Natasha Romanoff, avagy Fekete Özvegy első és egyben utolsó küldetését képzelték el az illetékesek. A Scarlett Johansson (Páncélba zárt szellem) főszereplésével készült produkció végül hosszas hányattatás után július 9-én debütált a mozikban (és ezzel párhuzamosan a Disney+-on is), és nem is lehetett oka panaszra a stúdiónak, hiszen Ms. Romanoff budapesti kitérőjének bevétele az Egyesült Államokban elérte a 80 millió dollárt. A szép kezdetet azonban annál csúfosabb folytatás követte, a második hétvégén látványosan csökkent a nyomás a pénzcsapban, amiért a mozis tulajdonosok szövetségének már bűnbakot is sikerült találni, méghozzá a már említett streaming képében.

Persze a National Association of Theather Owners (rövíditve NATO) felháborodása valahol érthető, hiszen a Fekete Özvegy a július 16-18-i hétvégén mindössze 26,3 millió dollárt tudott összekaparni az Újvilágban, ami óriási, 67%-os differencia a produkció előző heti bevételekhez képest – és nem mellesleg az MCU történetében is új negatív rekord. A szövetség tagjai ezt egyértelműen annak tudják be, hogy a film a mozis futással párhuzamosan megtekinthető a Disney+-on is (plusz 30 dollár fejében). A NATO ezzel kapcsolatban ki is adott egy közleményt, melyben a Fekete Özvegy “második hétvégén való összeomlásáról” írnak, valamint arról, hogy ez a pandémia alatt kitalált hibrid forgalmazási modellel a Disney egyértelmű sikert ért el, ám ennek ellenére jól demonstrálja azt is, hogy a kizárólag mozis forgalmazásba kerülő címekből több bevétele lesz az érdekelteknek a film minden életciklusában. Ezenkívül megjegyzik azt is, hogy míg a nyitóhétvégén az egeres cég közzétette azt az adatot, miszerint a Premier Access 60 milló dollárral járult hozzá a befolyt összeghez (ami egyébként világszerte meghaladta a 218 milliót), addig a mögöttünk hagyott három nap termését nem hozta nyilvánosságra. A NATO emellett szót ejtett arról is, hogy a streaminges bemutató egyértelműen kedvezett az illegális letöltéseknek is, amik szintén hozzájárulhattak a film ilyen látványos “összeomlásához”, és egyértelműen befolyásolni fogják a jövőbeni bevételi adatokat is, különösen azokban az országokban, ahol a film még nem mutatkozott be a nagyközönségnek.

A Disney-től egyelőre senki nem reagált hivatalosan az elhangzottakra, mindenesetre intő jel lehet számukra, hogy a Fekete Özvegy ezt a hétvégét elveszítette a Space Jam: Új kezdettel szemben. Aggodalomra vélhetően azonban nem lesz ok, hiszen Romanoff kisasszony első önálló kalandja így is bőven 200 millió dollár fölött áll, ami (tekintve, hogy a költségvetése is nagyjából ugyanennyi volt) ugyan még nem ok az ünneplésre, de vélhetően hamarosan meg fog térülni a befektetés, és sikeres Marvel-blockbuster válik majd belőle.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon, valamint ha érdemesned látod, támogasd munkánkat Patreonon, hogy fejlődni tudjunk!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak