Kapcsolat

Gaming

Elbírna-e a Dragon Age: Vérvonalak is egy Mass Effect: Legendary Edition-szerű remastert?

A válasz szerintünk egyértelmű, de nem árt azért alátámasztani…

blank

blank

Nemrégiben jelent meg Mass Effect első három epizódjának remasterelt verzióját magába foglaló Mass Effect Legendary Edition, aminek fogadtatása azért nem lett egyhangúan pozitív, anyagi szempontból azonban annál inkább. És nem is kellett csalódnunk, a kanadai stúdió határozottan hozta mindazt, amit korábban ígért nekünk a felújított játék kapcsán mind látványvilágban, mind a játékmenetben. Shepard tehát a mennybe ment, a siker láttán pedig adódik a kérdés, hogy a juharlevelesek egy másik programja is elbírna-e egy ilyen stílusú remastert. Mondjuk a Dragon Age: Vérvonalak, mely megjelenésekor számos trófeával gazdagította a stúdió vitrinjét, köztük az IGN által odaítélt Év játéka (PC) díjjal. Persze ez még nem indok semmire, de azért érdemes eljátszani a gondolattal, hogy mi lenne, ha…

Az avatatlanok számára a Dragon Age-franchise csak egy újabb kikerült program a BioWare kezei közül, ám itt ennél sokkal többről van szó. Noha megőrizte mindazon elemeket, melyek a Mass Effectet népszerűvé tették a játékosok körében, a Vérvonalak magával ragadó történetével és kihívásokkal teli küzdelmeivel némi túlzással élve forradalmasította a klasszikus fantasy-környezetben játszódó RPG-ket. És bár a stúdió egyelőre nem közölt terveket a sorozat remasterelésével kapcsolatban, több oka is van annak, amiért ezt megtehetnék. Ezek közül a legfőbb az, hogy a Vérvonalak kora (12 év) ellenére még mindig a játékosok egyik kedvencének számít, elsősorban azért, ahogyan a játékosoknak bemutatta Thedas kontinensét, valamint a különböző osztályokat és frakciókat. Azonban bármennyire is csodálatosnak tűnik a játékmenet, a harcrendszer finoman fogalmazva rossz kivitelezése bizony otthagyta a nyomát a játékon. És ugyan a legtöbb itt tapasztalt hiányosságot és hibát a 2010-ben megjelent Eszmélés című DLC és a számos mod pótolta és kijavította, a remaster lenne a legjobb módja annak, hogy a játékosok új generációja is megismerkedhessen a (még) trilógiával.

És ha már trilógia, azt is érdemes megjegyezni, hogy a 2011-ben piacra kerülő Dragon Age II-ben a BioWare hatalmas fejlődést mutatott be a harcrendszer és egyéb területek terén, azonban a kiadó Electronic Arts szabályozása miatt kevesebb idő állt a fejlesztők rendelkezésére, ami sajnos az epizód minőségének rovására ment. Hogy mást ne mondjuk, a börtönök külszínre teljesen egyformák voltak, a fegyverek és a felszerelés is erősen le lett korlátozva, valamint a cselekmény is kissé el lett hamarkodva. A harmadik rész, a 2014-ben megjelent Dragon Age: Inquisition még elég jól áll a lábán, sokan kipörgették a fő kampányt, nem is beszélve a DLC-kről, mégis azt kell mondanunk összességében, hogy a Vérvonalaknak igenis tudna működni Mass Effect: Legendaryhoz hasonló verziója (a már említett kiegészítővel megspékelve), ami mellesleg jó alap lehetne a negyedik felvonáshoz is. De végső soron a franchise egészét nézve járna a legjobban a BioWare, nem pusztán a hibák kijavítása miatt, hanem mert egy frissített látványvilággal és játékmenettel ellátott Dragon Age lekötné a rajongókat, mivel nagyon úgy tűnik, hogy az újabb thedasi kalandra még egy évet várni kell.

A Dragon Age: Vérvonalak eredetileg 2009-ben jelent meg PC-re, PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra, és Mac OS X-re.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak