Kapcsolat

Film

Film készül Stephen King Újjászületés című regényéből

blank

blank

A Warner Bros. filmstúdió égisze alatt készül a következő King-adaptáció a szerző Újjászületés című regénye alapján. A projekért ugyanaz a Mike Flanagan felel, aki korábban a 2017-es Bilincsbennel és a 2019-es Álom doktorral is bebizonyította már a tehetségét.

A Stephen King művein alapuló mozgóképes feldolgozásokkal lassan Dunát lehetne rekeszteni, ugyanakkor a kiemelkedőbb darabokból viszonylag kevés akad a felhozatalban. A tavalyi évben két alkotás is született a horrormogul írásaiból: a 2017-es Az és a klasszikus Ragyogás-film folytatását is megkaptuk az Az: Második fejezet és az Álom doktor képében. Csak idő kérdése volt, hogy mikor jelentik be a következő King-adaptációt, így nem érhet minket meglepetés, hogy a szerző 2014-es sikerregényéből, az Újjászületésből is készül egy film, ráadásul a Warner Bros. filmstúdió jóvoltából.

A projektre a filmóriás azt a Mike Flanagan-t szemelte ki, aki a Ewan McGregor főszereplésével készült Álom doktort és a netflixes Bilincsben-t is vezényelte korábban. A Variety értesülései szerint az egyelőre előkészületi stádiumban lévő produkció forgatókönyvét maga Flanagan írja, a producerei szerepet pedig állandó producertársa, Trevor Macy tölti be.

blank

Stephen King előszeretettel nyúl kesztyűs kézzel a horror zsánerhez. Műveiben olykor minden különösebb brutalitást mellőzve, pszichológiai és filozófiai jelleggel elevenedik meg a borzongás, és az Újjászületés is ezekhez az alkotásokhoz tartozik – amit nem mellesleg Mary Shelley klasszikus rémirodalmi teremtéstörténete, a Frankenstein, valamint H.P. Lovecraft művei ihlettek.

A szóban forgó történet Jamie Marton ötven éven átívelő életútját meséli el. A sztori elején a hatéves fiú egy új-angliai kisvárosban él a szüleivel és testvéreivel, mikor egy új lelkész, Charlie Jacob a családjával a városba érkezik. A tiszteletes nem sokkal az érkezése után bele is botlik a kis Jamie-be, aki ekkor még nem is sejti, hogy a találkozás lesz az élete egyik legmeghatározóbb pillanata.

A regény első harmada az ötvenes-hatvanas évek kisvárosi kulturális lét és az idilli családi hétköznapokat helyezi a középpontba egy gyermek szemszögéből. Jacobs eleinte egy önzetlen, kiegyensúlyozott és jó humorú ember fényében áll, aki mellékesen rajong az elektromosságért. Érdeklődési körének hála könnyebben szót ért a gyermekekkel, a bibliaórákat pedig kísérletekkel próbálja érdekesebbé tenni. Ez így is megy, mígnem a tiszteletes egy autóbaleset folytán elveszíti családját. Charlie ebbe teljesen beleroppan, elhagyja a hit, és inkább a tudomány felé fordul. A második harmad a felnőtté válás és a tragikus sorsú felnőtt életet mutatja be: Jamie egy drogfüggő rockzenésszé érik, mikor újra összetalálkozik az egykori lelkésszel. Charlie akkorra már teljesen a tudomány rabjává vált, és foggal-körömmel az élet és a halál közti átjárót kutatja. A tudós az elektromosság segítségével kigyógyítja a zenészt káros szenvedélyéből, majd a történet az utolsó szakaszra egy lélektani horrorba fordul át. A történet ekkor lovecrafti mélységekbe merül, miközben harmóniát teremt a modern szépirodalom és a klasszikus rémtörténetek között. Ezen a ponton Charlie karaktere egyszerre emberközeli és horror-test szerkezetű, míg Jamie az eltorzított és a megváltott ember mintaképévé válik.

Bár a készítők igen nagy fába vágták a fejszéjüket, az alapanyagban azonban bőven van puskapor, és ha mozgókép formájában is sikerül megtartani a regény esszenciáit, a készítők pedig hasonlóan állnak a filmhez, mint például Robert Eggers tette azt A boszorkány vagy A világítótorony esetében, minden esély megvan, hogy egy újabb nagyszerű King-adaptáció szülessen.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak