Kapcsolat

Gaming

Kiderült néhány dolog a készülő új Dead Space-ről

A Holt Űr visszavár.

blank

blank

Pár hete látott napvilágot a pletyka, miszerint az Electronic Arts kész újabb esélyt adni egy régóta hanyagolt franchise-ának, lehetőségként pedig a játékosok nagy örömére a Dead Space is felmerült. A kaliforniai stúdió kultikus sci-fi horrorja a 2013-as harmadik rész óta porosodik és árválkodik a fiók mélyén, ám látva az utóbbi napok történéseit (a játék YouTube-csatornáján hosszú idő után megváltoztatták a profilképet), könnyen lehet, hogy kimászik onnan. A GamesBeat újságírója (és egyben a pletykák elindítója), Jeff Grubb mindenesetre úgy döntött, ismét tollat ragad, beszámolójából pedig kiderült néhány dolog a készülő új Dead Space-ről.

Grubb a VentureBeat-en osztotta meg gondolatait a témát illetően, amelyekből kiderült, hogy az új Dead Space tényleg az EA Motive (Star Wars: Squadrons) műhelyében készül, valamint az is, hogy egyszerre lesz remake és reboot is. Ez annyit jelent, hogy a fejlesztők a 2008-ban megjelent első rész mechanizmusaira fogják építeni a programot, ugyanakkor modern, a kornak megfelelő látványvilággal és egyéb technikai elemekkel is felruházzák, hogy illeszkedjen az elvárásokhoz,emellett számos újdonsággal is fog szolgálni a rajongóknak és nem rajongóknak egyaránt. A zsurnaliszta szerint az EA számára a Capcom hasonló tematikájú játéka, a Resident Evil feldolgozásai az etalonok, különösen a Resident Evil 2 Remake, mint írta “míg az EA hagyta elhervadni horror franchise-át, a Resident Evil nagyobb, mint valaha.”

Persze ezek mind csak feltevések, ezért Grubb megkereste az EA-t, hogy hipotéziseit igazolhassa, ám egyelőre nem kapott választ. De ez nem tántorította el őt attól, hogy arra a kérdésre is megpróbáljon választ találni, mi vezethetett a Dead Space feltámasztásához. Véleménye szerint az ok a 2019-ben piacra kerülő Star Wars Jedi: Fallen Orderben keresendő, mely a kiadó közelmúltbéli játékaival ellentétben történetközpontú volt, és mégis sikert halmozott sikerre. Ennek megfelelően az új Dead Space is hasonló felépítésű lesz Grubb szerint, ami azért is nagyon érdekes, mivel az EA nemrég még a game-as-a-service-típusú programokra esküdött, és fel sem merült bennük egy újabb single player beütésű IP elkészítése. Ám úgy tűnik, a Respawn Entertainment által fejlesztett Fallen Order kimagaslóan jó szereplése mégis arra sarkallta őket, hogy visszatérjenek a bejáratott formulához, és régi-új kalandra hívják az űrhajómérnök Isaac Clarke-ot.

A Dead Space eredetileg tehát 2008-ban jelent meg PC-re, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra, és olyannyira jól teljesített (ezt a szintet még 13 évvel később is tartja), hogy két folytatást (2011-ben és 2013-ban) is fialt, az univerzum pedig képregény, animációs film és könyv formájában is tovább tágult. A diadalmenet azonban a harmadik epizód után (amely már inkább volt akciójáték, mint horror) megszakadt, az EA négy évvel később be is zárta a játékot fejlesztő Visceral Gamest, amivel sokan azt gondolták, a franchise megy a süllyesztőbe. Szerencsére viszont úgy tűnik nem így lesz, a remake/reboot vélhetően a július 22-én megrendezésre kerülő EA Play Live keretében mutatkozik be a nagyközönségnek.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon, valamint ha érdemesned látod, támogasd munkánkat Patreonon, hogy fejlődni tudjunk!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak