Kapcsolat

Gaming

Már a Resident Evil 7 megjelenése előtt elkezdett formálódni a Village

Kockázatos lépés volt, de határozottan bejött…

blank

blank

Szép kis karrier áll már a Capcom Resident Eviljének háta mögött, és nagyon úgy tűnik, hogy az utazásnak még koránt sincs vége. Az idei esztendő különösen nagy mérföldkőnek számít, hiszen az IP 25. születésnapját ünnepli idén, ennek apropóján pedig érkezik egy netflixes sorozat, egy vadonatúj mozifilm Welcome to Raccoon City címen, és persze a legnagyobb durranásnak szánt Village alcímű videójáték is, amelynek megjelenéséig már csak pár nap van hátra. A programról a mögöttünk hagyott hónapok során rengeteg minden kiderült, (az elmúlt hetek folyamán az új demokat is ki lehetett próbálni), ám a fejlesztők még mindig képesek meglepni a játékosokat és a rajongókat néhány érdekességgel. Legutóbb például a játék rendezője, Morimasa Sato árulta el egy beszélgetés során, hogy a Village már jóval a Resident Evil 7 megjelenése előtt elkezdett formálódni.

Sato az amerikai IGN-nek adott interjújában beszélt a felettébb szokatlannak tűnő történetről. Elmondása szerint még bőven a Resident Evil 7-tel voltak elfoglalva (körülbelül fél év volt hátra a megjelenésig), amikor is a főnök azt mondta nekik, hogy kezdjenek el gondolkodni és tervezni a széria következő részén. Mindez elég váratlanul érte őket, mivel ötletük sem volt, hogy a játékosok hogyan reagálnak majd a megújult Resident Evilre, illetve a vadiúj karakterekre (a Resident Evil 7 FPS-perspektívájú, azaz belső nézetű volt). Ezután arról beszélt, hogy aggódtak a perspektívaváltás várható rossz fogadtatása miatt, de szerencsére ilyenről szó sem volt, a felhasználók ugyanis hat hónappal később kedvező elbírálásban részesítették azt. Ez az időközben formálódni kezdő Village esetében sem jött éppen rosszul, mivel csak megerősítette őket abban, hogy a játéknak a Resident Evil 7 közvetlen folytatásaként kell elkészülnie. A rendező emellett hozzátette, abban biztosak voltak, hogy a Village a Resident Evil 4 által kitaposott ösvényen fog továbbhaladni, csak azt nem tudták, maradjon-e a belső nézet, vagy térjenek vissza inkább a megszokott formátumhoz. Végül maradás mellett döntöttek (ahogyan a főhős, Ethan Winters is), így Sato szerint a 4. és a 7. részből alkottak meg egy olyan programot, ami sem az egyik rebootjaként, sem a másik közvetlen folytatásaként nem funkcionál, hanem a kettő keverékének számít.

A rendező mellett a Village producere, Kanda Tsuyoshi is nyilatkozott, aki elmondta, hogy a játékot next-gen hardverre tervezték, de azért, hogy több játékos számára elérhető legyen (profitorientáltság), sok megpróbáltatás után egy hasonló élményt próbáltak összerakni a PlayStation 4-re és az Xbox One-ra, és szerinte a végeredmény egy jó minőségű termék lett a két régebbi konzolcsaládon is. Ha a minőség nem lett volna megfelelő, akkor szerinte nem biztos, hogy kiadták volna ezekre a konzolokra is a játékot. Sato szerint, ha túlzott különbség lett volna a PlayStation 5–Xbox Series és a PlayStation 4-Xbox One páros között, akkor az utóbbi pároson nem tették volna elérhetővé a játékot, és biztosra mentek, hogy a Village platformtól függetlenül kielégítő minőséget képviseljen.

A Resident Evil: Village május 7-én érkezik PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra, Xbox Series S/X-re, és Google Stadiara. További jó hír, hogy pletykák szerint készül a kilencedik epizód, ami végleg pontot tesz majd Ethan történetére.


Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak