Kapcsolat

Gaming

Meglepő dolog látott napvilágot a Dragon Age: Origins kapcsán

Furcsa lett volna, ha így jelenik meg.

blank

blank

A filmek és videojátékok világa azért is nagyon izgalmas, mivel a produktumok elkészülte után sok évvel az alkotók mindig tudnak valamilyen érdekességgel szolgálni. Ez lehet a forgatókönyv elvetett korai változata, koncepciós rajzok, vagy éppenséggel színészcsere is. Egy ilyen meglepő dolog látott most napvilágot a szűk 12 éve megjelent Dragon Age: Origins kapcsán is, méghozzá az, hogy a játék (címével ellentétben) a fejlesztés korai szakaszában bizony sárkánymentes övezetnek számított.

Persze mindennek megvan a magyarázata, mint az a The Gamer interjújából kiderül. A beszélgetés során Ian Stubbington, a Dragon Age: Origins (avagy Vérvonalak) vezető környezeti művésze elmondta, hogy az RPG-nek a munkálatok kezdetén nem volt semmilyen címe. A szakember szerint ötletek ugyan voltak, de konkrétumok nélkül, így úgy döntöttek, a sorsra bízzák magukat, ezért az egyik kódoló kolléga készített egy névgenerátort, amit aztán teleszórtak egy rakás, fantasy-vel kapcsolatos szóval. Ezekből végül kikerekedett néhány kifejezés, amelyek közül a legtöbb szavazatot a már jól ismert Dragon Age kapta, amire David Gaider, a projekt vezető írója csak annyit mondott, hogy “Hmm, akkor jobban tesszük, ha beleszövünk néhány sárkányt a történetbe…” Ezenkívül azt is elárulta, hogy mielőtt hivatalosan is letették a voksot a Dragon Age cím mellett, ideiglenesen Chronicles-nek “hívták” a játékot.

Így lett hát a Dragon Age: Origins az, ami, noha a BioWare korántsem ebbe az irányba akart menni, mivel Gaider állítása szerint eredetileg egy olyan fantáziavilágot képzeltek el, ami csak halványan emlékeztetett arra, mivel a mágia hanyatlóban volt, a sárkányok pedig kihaltak. A cím után azonban természetesen koncepciót is kellett váltani, ami leginkább az éjfattyak (darkspawns) vezérét, az Archdemont érintette. Őt Daniel Ericson ügyvezető szerkesztő elmondása alapján egy “nagy, ijesztő és anime-szerű gazemberként” képzelték el, nagyjából úgy, mintha ha a híres horroríró, H.P. Lovecraft csinálta volna meg a Final Fantasy-t. Végül aztán megkapta azt a formáját, amit megismertünk, és ez cseppet sem állt rosszul a játéknak, mivel mind történetileg, mind karakterileg rendben van, nem látszik rajta, hogy a fejlesztés egy pontján teljesen más irányt vettek a dolgok.

A Dragon Age: Origins eredetileg 2009-ben jelent meg PC-re, Xbox 360-ra, és PlayStation 3-ra, (ebben a cikkben azon elmélkedtünk, vajon elbírna-e egy, a Mass Effect: Legendary Edition-höz hasonló remastert), az eltelt évek alatt két folytatás (Dragon Age II, illetve Dragon Age: Inquisition) érkezett hozzá, de útban van a negyedik felvonás is, amihez tavaly kiadtak egy kedvicsináló előzetest, ám némely források szerint csak 2023-ban játszhatunk vele.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon, valamint ha érdemesned látod, támogasd munkánkat Patreonon, hogy fejlődni tudjunk!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak