Kapcsolat

Üzlet

Óriási mérföldkőhöz érkezett a Disney+ streaming szolgáltatás

A végtelenbe és tovább!

blank

blank

Az egyre kiélezettebbé váló streaming háború közepette az új belépőknek kivétel nélkül fel kell kötniük a gatyát, ez alól pedig még egy olyan nívós nevű cég, mint a Disney sem lehet kivétel. Ebből kifolyólag, mikor 2019 novemberében útjára indította saját szolgáltatását, a Disney+-t, a siker az ő esetükben sem volt száz százalékos. Szerencsére viszont a dolgok jól alakultak számukra: a rajt első 24 órájában rögtön 10 millió előfizetőt szereztek, ez a szám azóta csak nőtt, március 9-én pedig hivatalosan is sikerült megütni a 100 milliós álomhatárt. A tény pikantériája ráadásul, hogy mindezt úgy, hogy a szolgáltatás még csak most kezdi kitárni kapuit szélesebb közönség előtt.

Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a kezdetben csak rajzfilmbe oltott musicaljeiről és szórakoztatóparkjairól ismert cég az új évezredben egy alaposan átgondolt, időigényes stratégiára váltott, és ahelyett, hogy versenyre kelt volna a konkurenciával, amolyan szalámitaktikát alkalmazva szép lassan elkezdte felvásárolni azokat. Így járt az egyre sikeresebb animációs filmeket készítő Pixar, a képregénymogul Marvel, valamint a 20th Century Fox filmstúdió is. A legnagyobb fogás azonban minden kétséget kizáróan 2012-ben akadt horogra: a vállalatnak sikerült megszereznie a Lucasfilmet George Lucastól, ezzel pedig a filmtörténelem tán legsikeresebb franchise-ának, a Star Warsnak a jogait kaparintotta meg. Rögtön el is készítette a folytatástrilógiát, plusz két spin-offot, amik ugyan vegyes megítélésűre sikeredtek, de mégis fialtak annyi pénzt, hogy megkérdőjelezhető minőségük ellenére sem lehessen egyértelmű bukásként elkönyvelni őket. Persze az 2019 előtt is tudvalevő volt, hogy már a különböző kisképernyős alkotások is hasonló minőséget képviselnek, amik megfelelnek egy mozis alkotás színvonalának is, így hát evidens volt, hogy a Disney – háta mögött a sok-sok címmel, melyek milliók kedvencei voltak – is beáll a sorba, és elkezd saját hasonszőrű tartalmakat gyártani, amit szintén egy külön bejáratú platformon fog feltálalni a nézőknek.

És hogy mi a siker titka? Nos, az olyan produkciók, mint az első élőszereplős Star Wars sorozat, a The Mandalorian, vagy a nemrég véget ért, januárban nézettségi rekordot döntő WandaVision nyilván elévülhetetlen érdemeket szerzett a mérföldkő elérésében, de ugyanez igaz a pandémia okán a gyöngyvászon helyett itt debütáló Mulanra, vagy a Raya és az utolsó sárkányra, amelyek további plusz előfizetőket hoztak a négy fal közé kényszerülő emberek személyében. A tendencia pedig vélhetően tovább folytatódik, hiszen a marveles produkciók (The Falcon and the Winter Soldier, Loki, What if…, Holdlovag) mellett Star Wars portékák is érkeznek (Ahsoka, Andor, The Book of Boba Fett, Kenobi) a jövőben, méghozzá nem is kevés. Bob Chapek vezérigazgató elmondta, hogy évente 100 új címet terveznek piacra dobni a Disney animációs -és élőszereplős részlegével, az említett Marvelnek és Star Warsnak, valamint a National Geographicnek a közreműködésével. Tekintettel arra, hogy a Disney+ jelenleg a golyóbis 59 országában érhető el, nem is tűnik olyan hihetetlen víziónak az a 260 millió előfizető, amelyet korábban a CNBC jövendölt a platformnak 2024-ig.


Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak