Kapcsolat

Gaming

Phil Spencer, a Microsoft fejese elmagyarázta, hogy nekik miért jár a 30%

Segítünk: nem kenyérre kell

blank

blank
Phil Spencer, a Microsoft Gaming vezére

Valve, Microsoft, Sony, Electronic Arts, Ubisoft, Apple, Google. Mindegyiknél bevett gyakorlat, hogy az online áruházak üzemeltetői minden egyes eladott játék árából 30%-ot zsebre tesznek. A szokás abból az időből ered, mikor a játékokat csak és kizárólag fizikai adathordozón lehetett megvenni, akkor a kiadók a terjesztés és sokszorosítás folyamatainak költségeivel indokolták a sápot. Azonban egyre több játékfejlesztőben merül fel a kérdés, hogy mikor mindezekre nincs szükség, mégis miért nem biztosítják olcsóbban a szolgáltatásaikat?

De nem kell aggódni, Phil Spencer, a Microsoft Gaming divíziójának feje megmagyarázta, hogy a Microsoft és a Sony számára létszükséglet a 30%-os adó, míg például az Apple és a Google esetében miért nem indokolt. Gúnyosan hozzátehetnénk azt is, hogy az elsőhetes japán eladási adatok alapján van is miért aggódnia. A teljes igazsághoz hozzá tartozik, hogy éppen az Apple és a Google hivatkozik az első bekezdésben már tárgyalt szokásjogra, mikor nekik szegezik a kérdést, hogy miért is kell nekik ekkora részesedés.

blank
Phil Spencer, a Microsoft Gaming divíziójának feje

“Hogy ha Game Pass-t tudnék árulni az iOS-en… ha csak az arányokat nézzük, nagyjából egy milliárd mobiltelefon van a bolygón. Ezek mindegyike tulajdonképpen egy általános felhasználású számítástechnikai eszköz. A játékkonzol igazából csak egyetlen dolgot csinál; videojátékokat futtat. Ráadásul veszteséggel adjuk őket. A pénzt a mellé adott szolgáltatásokkal nyered vissza. Az üzleti modell egészen más, mint a Windows, iOS, vagy Android esetében. Azt hiszem, hogy egy generáció alatt 200 millió konzolt adnak el összesen a négy platformon. Az kevesebb, mint az egyetlen év alatt leadott telefonok száma. Még a közelében sincs. Erre az emberek azt mondják, hogy ‘az arányok nem számítanak’. Pedig valójában igen” – mondta Spencer a The Verge-nek adott interjúban.

Csak éppen azt nem tudjuk meg, hogy a játékterjesztés hajnala óta megörökölt adószázalék miért nem csökkent azzal arányosan, ahogyan a konzolpiac több száz milliósra duzzadt a kezdeti pár milliósról…

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak