Kapcsolat

Gaming

TOP 10: Ezek 2021 legígéretesebb FPS játékai

blank

blank

2021-ben sem lesz okunk a panaszra, ha FPS játékokról van szó, legyen az kooperatív, nyílt világú vagy valamilyen egyéb hibrid, a belsőnézetes lövöldék kedvelői ugyanis garantáltan megtalálják majd köztük a kedvükre valót. Összeállításunkban nem feltétlenül a legnagyobb franchiseokra koncentráltunk, mint a Far Cry, a Call of Duty vagy a Battlefield, sokkal inkább a kevésbé ismert, de annál érdekesebbnek ígérkező FPS-ekre, amelyek a következőek:

Deathloop

Az Arkane Studios játékai általában radar alatt érkeztek, és szinte kivétel nélkül kultjátékká váltak. És nagyjából ugyanezt várjuk a Deathlooptől is. A történetben egy bérgyilkost alakítunk majd, akinek nyolc célpontot kell elintéznie, azonban nem csak mi érkezünk a szigetre ezzel a céllal – a dolgot pedig még jobban megnehezíti az időhurok, melybe belegabalyodtunk, a célpontjaink pedig folyton-folyvást “feltámadnak” ezáltal. Zavaros? Egy kicsit még nekünk is, de épp ez benne az érdekes.

Back 4 Blood

A Back 4 Blood mögött az a Turtle Rock Studios áll, aki korábban a Left 4 Dead két etapját hozta tető alá, akkoriban még a Valve égisze alatt. Igaz, a Valve-vel való szakításuk óta nem arattak osztatlan sikert az Evolve-val, így azt látták a legjobbnak, ha visszatérnek oda, ahonnan elindultak: a kooperatív horda-aprításhoz, valamint az aszimmetikus kompetitív játékhoz. Reméljük nemcsak egy gyenge utánérzést kapunk, hanem egy ízig-vérig next-gen élményt, ami által végleg begyógyíthatjuk az Evolve után maradt mély sebeket.

Boundary

A mikrogravitációs környezetben folytatott tűzharccal nem sok játék próbálkozott, a Boundary viszont pont ezt tűzi ki célul. Bár a Boundary alapfelütése nem új dolog, de ha a Studio Surgical Scalpels sikerre viszi a receptet, akkor egy emlékezetes csapatalapú multiplayer játékkal lehetünk gazdagabbak, melyben egy vonóhorog segíti a közlekedésünket, miközben mindenféle egyedi fegyvereket építhetünk „asztroperátoraink” számára. Ha a játék is olyan jó lesz, mint a látvány, akkor nincs miért aggódnunk – bár ez a kettő dolog nem jár szükségszerűen kéz a kézben.

Ghostwire: Tokyo

A The Evil Within-ről ismerős Tango Gameworks elég messzire megy a túlélő-horror zsánertől a Ghostwire: Tokyo című játékával. A – dobpergés – Tokióban játszódó történet szerint a város lakosságának 99%-a egész egyszerűen eltűnt, helyüket pedig ártó szellemek vették át. A mi dolgunk lesz közöttük rendet vágni közelharci képességeinkkel és varázslatainkkal, melyeket gesztusokkal hívhatunk elő. Mindeközben pedig fényt derítünk arra, hogy milyen események vezettek idáig – és hogy a játék egész véletlenül nincs-e véletlenül valamilyen kapcsolatban a The Evil Within és Alan Wake játékokkal…

Viscerafest

Már a címe is bájos az Acid Man Games játékának, a Viscerafestnek, amit magyarul „belsőség-ünnep” névre tudnánk fordítani. Ha valaki ebből véletlenül a disznóvágásra asszociálna, távolabb nem is járhatna az igazságtól: a történet szerint 3796-ban járunk, főhősnőnk pedig jegygyűrűre gyűjtene, amelyet a boszorkánymester Cromune fejére kitűzött vérdíjból kívánna fedezni. Csakhogy odáig idegenek hordáin kell átverekednünk magunkat ebben az ízig-vérig retro shooterben, amitől még a szemünk is garantáltan kifolyik.

Postal: Brain Damaged

Áhh, igen. A jó öreg Postal gyógyszere még mindig nincs meg. Miközben a Running With Scissors egyik kezével a Postal 4-et hegeszti a Steam korai hozzáférésű szakaszában, a másikkal kiadói segítséget ad a Hyperstrange csapatának. Akik nevükhöz hűen a hiperfurcsa postás csávó hiperfurcsa fejében zajló nem éppen egészséges, mondhatni hiperfurcsa folyamatokat öntik egy akciódús retró-lövöldébe Postal: Brain Damaged címen. Hogy ebből semmi jó nem sül ki, az már biztos, de legalább annyira szar lesz, hogy már jó.

Shadow Warrior 3

A Flying Wild Hog üdvöskéje, a Shadow Warrior újból visszatér, Lo Wang helyett azonban ezúttal egykori nemezise, Orochi Zilla kénytelen szembeszállni egy ősi sárkánnyal. A játékot jellemző alpári humor és a magas oktánszámon pörgő, brutális és véres akció ezúttal sem marad el, miközben a neo-feudális Japán széltében-hosszában démonokat szeletelhetünk fel, nagyjából ezerszámra. Percenként. A kilencvenes évek újjászületett akcióhőse kétszer már bizonyította, hogy még nem öregedett ki, ezáltal pedig mi harmadjára is bízunk a tehetségében.

Warhammer 40.000: Darktide

Két Warhammer: The End Times – Vermintide játék után a Fatshark a Warhammer Fantasy univerzumát most a nem kevésbé véres és nem kevésbé sötét 40. évezredre cseréli, a Warhammer 40.000: Darktide azonban határozottan megőrzi a receptet: egy négyfős kooperatív akciójáték lesz, melyben ezúttal szokatlan méretű patkányok helyett káosz-hívőket kapunk lasgun-végre és hányhatunk lánckard-élre, vérmérséklet és karakterosztály szerint. Tertium kaptárvárosának megmentése, ha az egyáltalán lehetséges, csak rajtunk áll.

Metal: Hellsinger

A Metal: Hellsinger érdekes ötvözettel készül: a ritmusjátékokat keresztezné a lövöldékkel. Hasonló ötlettel már találkozhattunk tavaly a BPM: Bullets Per Minute jóvoltából. Kíváncsian várjuk, hogy a The Outsiders mit hoz ki a formulából, ami kicsit alaposabb átgondolással és jobb játékegyensúllyal még akár működhet is. A démonok és a metál természetesen nem hiányozhat, de ez talán a játék címéből már sejthető volt.

Core Decay

A Core Decay is a régi motorosoknak okozhat majd kellemes perceket – de itt nem csak a lövöldözésen lesz a hangsúly. A feladatainkat hackeléssel és lopakodással is teljesíthetjük, nem leszünk feltétlenül erőszakra kényszerülve. A történet szerint a Föld éppen végnapjait éli, a mi feladatunk pedig egy olyan szervezet levadászása lesz, amely az emberiség megmentésén ügyködik –, csak éppen etikátlan módszerekkel. A Sárkány ellen sárkányfű alapon kibernetikus beültetéseink segítségével vesszük fel velük a harcot.


Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak