Kapcsolat

Gaming

Újabb, minden eddiginél jelentősebb mérföldkőhöz érhetett a Nintendo Switch

Az újgeneráció beköszöntével sem kell attól tartani, hogy a Nintendo Switch elveszti szavatosságát.

blank

blank

Ahogy arról mi is beszámoltunk, a múlt hét folyamán a Nintendo hetedik videójáték-konzolján is nyüstölhetővé vált a Remedy Entertainment tavaly megjelent természetfeletti akció-kalandjátéka, a Control, méghozzá az Ultimate Edition kiadásban. Ugyanakkor a játék nem a gamer PC-ket is megizzasztó ”nagytesó” egy natív portjaként érkezett meg, hanem a Japánban már korábban bemutatkozott felhőalapú megoldással. Ez a szolgáltatás azt teszi lehetővé, hogy olyan multiplatform címek is elérhetővé váljanak Switchen, mint például az Assassin’s Creed: Odyssey vagy a Resident Evil 7 – ezek nálunk nem elérhetőek, legalábbis egyelőre nem.

Ez azonban még nem minden, ugyanis egy másik játékot is bejelentettek ugyanezen Cloud Version praktikával, ami nem más, mint az IO Interactive bérgyilkosos szériájának harmadik etapja, a Hitman 3. Sőt még a Resident Evil 3 Remake NSW-s megjelenéséről is szólnak pletykák, bár ezt hivatalosan nem erősítették meg. Bármi is az igazság, már a Control és a Hitman 3 szélesebb körökben való megjelenése is elég bizonyíték arra, hogy a Nintendo a Switch korlátainak átlépésére készül, méghozzá a teljesítmény és teljesítményigény közti határvonal eltörlésével. Ne de ne szaladjunk ennyire előre…

Az elsősorban otthoni használatra tervezett, ám egyfajta táblagép-szerű módon is alkalmazható gép már 2017-es megjelenésekor is az egyik legideálisabb játékkonzolnak számított. Egyre színesebb választéka, minőségi exkluzív címei és persze pénztárcabarát ára miatt végül mind a Sony, mind a Microsoft masináinak méltó kihívójává vált. Ugyanakkor sikerét nemcsak az olyan, a japán cég égisze alatt fogant IP-k feltámadásának köszönheti, mint a Zelda vagy a Super Mario. Sorra érkeztek más fejlesztőcsapatok produktumai is, köztük a Mortal Kombat X és 11, a The Witcher 3: Wild Hunt, az Ori and the Will of the Wisps és a Hellbalde: Senua’s Sacrifice, a megjelenés előtt álló játékokról nem is beszélve (ezeknek listáját ITT tekinthetitek meg). Ezek a portok természetesen nem a tőlük megszokott minőséget képviselik a látványt illetően, dacára a Switch viszonylag gyengécske hardvereinek, melyeken a rohamtempóban fejlődő játékfejlesztő-ipar már így is messze túlnőtt.

blank

Az örök rivális Sony-Microsoft páros ezt generációváltásokkal igyekszik szinten tartani – aminek éppen küszöbén állunk –, és bár egy egyedi NVIDIA Volta GPU-val felvértezett Nintendo Switch Pro kiadásról is vannak pletykák internetszerte, hivatalos megerősítés viszont nem történt ez ügyben. A kérdés ugyanakkor több szempontból is releváns, hogy a Nintendo miképpen szeretné megtartani piaci helyzetét, és a továbbiakban is versenyben maradni a PlayStation 5, valamint Series X / S vetélytársaként. Nos, erre szolgáltathat megoldást a felhőalapú terjesztési modell, minek keretében a játékvilágok még hardver hiányában is kompromisszumok nélkül tárulkoznak ki a felhasználók előtt, melyet eredetileg csak a csúcskategóriás eszközök lennének képesek megeleveníteni az elvárt minőségben. Természetesen ez a megoldás nem új keletű, hisz számtalan hasonló nemű szolgáltatás van jelen a piacon, kezdve a Google Stadiatól a Microsoft xCloudon át a GeForce Now-ig, és a Nintendo is inkább csak továbbgondolta a dolgot, saját korlátain belül, kétféle alternatív módban tálalva a lehetőséget. Az egyik, hogy a Switchnek alapjáraton túl nagy falat programokat továbbfejlesztett grafikai beállításokkal (ray tracing, magasabb textúrák) lehet élvezni 30 képkocka per másodpercenkénti sebességben, a másik pedig a teljesítményre kihegyezett mód, ami az előbbi futtatási sebesség dupláját kínálja valamivel “szegényesebb” vizuális megjelenítés mellett.

Ezenfelül a kiterjesztett cloud opció a fejlesztők és a kiadók számára is hatalmas profit lehetőséget biztosít. A fortély ugyanis szinte potom pénzből megvalósítható még az olyan kisebb büdzsével és sávszélességgel rendelkező csapatoknak is, mint például a Remedy vagy az IO Interactive, akiknek eddig kétségkívül lehetetlen volt elképzelni játékaik hibrid konzolos verzióját – főleg a lehető legjobb minőségben. Tehetséges és elismert stúdiók, de ez nem jelenti azt, hogy megvannak a megfelelő eszközeik egy, a játékaikat alacsonyabb szintre való átültetéshez. A felhős kezdeményezésnek köszönhetően persze nem is kell, hogy meglegyenek, ha pedig a gyártók is vevők rá, a jövőben kivétel nélkül befuthatnak a friss platformfüggetlen megjelenések a zsebben is hordozható felületre.

Persze mint mindennek, ennek is megvannak a maga árnyoldalai. A legtöbben az óriási internetkapcsolat-igényt említették, amiért egy szakadás esetén akár órás játékállás is semmisé lehet. Ez már csak azért is lehet perdöntő, mert a világ számos területén nem megfelelő az infrastruktúra a technológia működtetéséhez, így a lakosság kénytelen más megoldás(ok)hoz folyamodni (már persze csak ha van lehetőség rá).


Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Kattints a kommenteléshez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Felkapottak